Korzyści jogi

Nieważne jak bardzo jesteś początkujący i wydajesz się sobie nieudolny w każdym ruchu jaki wykonujesz.

Nieważne czy jesteś zawasowany i dumny z tego, że pięknie wskakujesz w pozycję bakasany oddychając przy tym płynnie. Wszystko to nie ma znaczenia. Ścieżka jogi jest po prostu drogą i nie ważne, gdzie się na niej znajdujesz. Ważne jest, że po niej idziesz.

To czego Ci przede wszystkim potrzeba to zapewne zdrowie, a joga w tym zakresie jest hojna. Możesz więc spodziewać się, że joga:

  • Wzmacnia mięśnie, stawy i kości. Wzmacnia mięśnie, ponieważ opiera się na treningu izometrycznym w którym mięśnie ćwiczy się w opozycji do siebie nawzajem.
  • Zapewnia zdrowy kręgosłup i poprawną sylwetkę.
  • Zwiększa elastyczność – jeśli jesteś sztywny, zacznij powoli, dzięki regularnej praktyce sam zobaczysz postępy.
  • Poprawia układ krążenia. Pozytywna energia, witalność - wynika ona z tego że joga stymuluje układ krążenia i poprawia funkcjonowanie narządów, w tym mózgu. Wyższy poziom energii pomoże ci lepiej wykorzystywać czas w ciągu dnia.
  • Daje wzmożoną zdolność koncentracji. Postawy stojące pozwolą Ci opanować balansowanie, a kiedy poczujesz się stabilnie i skoncentrowanie na macie, to zobaczysz z jaka łatwością przeniesiesz wypracowany spokój do życia codziennego.
  • Daje spokój, równowagę wewnętrzną i emocjonalną, zmniejszając poziom stresu. Nieodłącznym elementem jogi jest kontrola oddechu, która praktykowana podczas ćwiczeń ożywia ciało oraz zwiększa ilość tlenu we krwi. Wspomaga to czynności mózgu i uspokaja go. Uprawianie jogi uczy prawidłowego oddychania nie tylko w celu zwiększenia poboru tlenu i energii życiowej, ale także powoduje panowania nad umysłem. Joga nie tylko wzmacnia nasze ciało, ale również umysł. Sprawia, że jesteśmy bardziej zrelaksowani i wypoczęci.
  • Zwiększa naszą świadomość, obecność w chwili, w której się znajdujemy. Joga pomaga oczyścić i uspokoić głowę zajętą planowaniem obowiązków, tworzącą siatkę obaw, leków, pozbyć się nic nie wnoszących nici poruszających naszymi myślami. Joga praktykowana regularnie, pełna uważnego oddechu jest medytacją w ruchu. Uczy nas panować nad poruszeniami naszego umysłu, a to sprawi, że poczujesz się zdrowy zarówno fizycznie jak i mentalnie. Wystarczy codziennie poświęcić kilka chwil, potraktować je jako czas na swoje wewnętrzne wakacje i poczuć się spokojnym, zbalansowanym i zdrowym.
  • Poprawia odporność. Jesteśmy jednością, połączeniem ciała, umysłu i ducha. Zaburzenia w ciele wpływają na umysł, a podobnie niepokój w umyśle może manifestować się jako dolegliwość w ciele. W trakcie wykonywanie pozycji dochodzi do masażu narządów wewnętrznych, odbywa się to dzięki uciskom połączonym z rozgrzaniem ciała, co oczyszcza organizm z toksyn, podnosząc odporność organizmu.
  • Pomaga osiągnąć optymalną wagę. Twoja waga się zmniejszy, ponieważ joga nauczy się kontaktowania się z potrzebami ciała. Zmieni się sposób twojego odżywiania, tak samo jak jego jakość i ilość, a to wpłynie na sylwetkę. Oczywiście do tego dochodzi aspekt fizyczny, czyli przyśpieszone spalania, co zaowocuje mniejszym obwodem w biodrach i talii.
  • Poprawia intuicję. Joga i medytacja mają zdolność poprawiania intuicyjnej zdolności, dzięki czemu poczujesz swoją moc i podejmiesz działania najkorzystniejsze dla Ciebie, ktore podpowie Ci Twój umysł, znający Cię lepiej niż najlepsza przyjaciółka. To działa, praktykuj, a doświadczysz tego samemu.
  • Pomaga w relacjach. Joga może nawet poprawić relacje z małżonkiem, rodzicami, przyjaciółmi i innymi ludźmi z Twojego otoczenia.  Umysł, który jest zrelaksowany, szczęśliwy i zadowolony, lepiej potrafi radzić sobie z delikatnymi kwestiami dotyczących relacji międzyludzkich. Joga i medytacja dbają o to, by umysł był szczęśliwy i spokojny. 

Joga Balans
ul. Dobrodzieja 11
02-998 Warszawa - Wilanów - Powsin