szkoła jogi Warszawa Mokotów

Ashtanga 1

Na tych zajęciach nauczysz się płynnie łączyć elementy swojej dotyczczasowej praktyki, nauczysz się wykonywać bardziej zaawansowane  pozycje stojące oraz poznasz pozycje siedzące. Powoli przygotujesz ciało do kolejnego kroku i wyzwania jakim są intensywne skręty, wygięcia w tył czy pozycje odwrócone. Tutaj nadal, nieustannie budujemy siłę, elastyczność, ale też koncentrujemy się na uważności.  Jest to kolejnny krok do samodzielnej praktyki -Mysore, która jest medytacją w ruchu i wymaga pełnego zaangażowania wewnętrzenego. Przygotowując się do tego kierujemy uwagę na lepsze rozumienie czym jest oddech Ujjayi, czym jest bandha, drishti, asana wewnętrzna i zewnętrzne ustawienie ciała w pozycji. 

Integralną częścią praktyki Ashtangi jest oddech i właśnie na tym etapie poświęcamy jemu naszą uwagę - nie tylko doskonaląc  pozycje i nabywając nowe doświadczenia i umiętności, ale też jest kierujemy naszą uwagę na oddech. To on umozliwia nam oddalenie myśli życia codziennego, (planów i analiz)  które dzięki sile i spokoju oddechu przechodzą na dalszy plan. Oczyszczamy umysł i serce ze stresu, pośpiechu i negatywnych emocji takich jak złość czy żal. Dzięki temu organizm tworzy miejsce na nową wiedzę, poprawiając stan naszej pamięci oraz wyostrzając świadomość. Umiejętny oddech, zintegrowany z naszą praktyką pozwala nam  podejmować kolejne życiowe wyzwania,  znamy siebie coraz  lepiej i wiemy, że jesteśmy swoim największym sojusznikiem.